خواص رب انار
نوشته شده توسط : atefeh

آشپزی

 

خواص رب انار :

 

رب انار و برگ انار در ضعف معده ، کمی اشتها ، تهوع ، ضعف عمومی ، تصفیه خون ، خاصه در دختران جوان و دررفع میگرن بسیار مفید است. رب انار نیز برای رفع خماری موثر است .

 

ترکیبات شیمیایی: قسمت های مختلف درخت انار مخصوصا پوست ریشه و ساقه انار دارای مقداری در حدود ۲۰ درصد تانن و اسید پونی کوتانیک Punicotaniv acid می باشد . پوست درخت انار دارای الکالوئیدی بنام پله تیه رین Pelletierin است .

خواص داروئی:

خواص میوه انار از نظر طب  قدیم ایران  طب سنتی میوه انار سرد و تر و قابض است . آب انار سرد و تر و پوست انار سرد و خشک و بسیار قابض می باشد . پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت های این درخت قابض تر است . کلیه قسمت های درخت انار دارای تان می باشد که بسیار قابض است . برای مصارف دارویی از گل ، برگ ، پوست درخت ، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود .
خواص انار برای دیابتی ها

 

مصرف منظم آب انار برای بیماران دیابتی مفید است. در بیماران دیابتی احتمال بروز بیماری‌های قلبی و تصلب شرایین بسیار بالا است. نتایج تحقیقات در بیماران دیابتی نشان داد مصرف انار با وجود ۱۰ درصد مواد قندی که دارد نه‌تنها باعث افزایش قند خون نمی‌شود بلکه در بهبود وضعیت قلبی ـ عروقی و پیشگیری از صدمات ناشی از قند خون بالا و اکسیداسیون چربی خون عروق نیز مفید است. افراد دیابتی می‌توانند روزانه یک لیوان آب انار را جزو برنامه غذایی خود داشته باشند.

 

نکات مهم برای میل کردن انار

    خوردن دانه های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب انار است .
    بهتر است انار را با پرده‌های سفید اطراف دانه‌ها مصرف کنیم.
    مصرف انار به صورت دانه شده و همراه با شکر اصلا توصیه نمی‌شود و انار را باید با پرده‌های سفید اطراف دانه‌ها مصرف کرد زیرا این لایه حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر نامحلول است که این فیبر نامحلول به حرکات دستگاه گوارش، رفع مشکلات دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست و کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می‌کند.
    بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

خواص انار برای درمان لاغری و درمان چاقی ( در حقیقت انار باعث تناسب اندام می شود )

 

کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آنها مفید است البته نوع شیرین آن.
برای وزن اضافه کردن انار بخورید .
رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.
‌افرادی که به دنبال کاهش‌وزن هستند، مصرف انار را در برنامه خود قرار دهند چراکه مصرف انار به حفظ وزن مناسب و کاهش آن  نیز کمک می‌کند.

منبع:royayema.ir





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: